V dnešní době dosáhly matematické programy jako je Mathematica a Maple takové úrovně,
že je lze velmi efektivně využívat nejen ve ve výzkumu, ale i při výuce a vzdělávání studentů.
Použití programu v časovém sledu | Popis metody | Předpokládané výhody | Předpokládané nevýhody |
Použití programu před řešením ručně. |
Spočtu celé řešení příkladu pomocí matematického programu a pak ručně. | | |
Použití programu během řešení ručně. |
Počítám ručně a průžně si kontroluji výpočty matematickým programem | | |
Počítám ručně do doby, než narazím na obtížný problém - např. výpočet wronského determinantu matice 3x3. Nechám si vyřešit tento problém matematickým programem a dále pokračuji v řešení ručně. | | |
Počítám ručně do doby, než narazím na neřešitelný problém - např. diferenciální rovnice, která nemá analytické řešení. Zbytek řešení příkladu je poté jen za pomoci matematického programu, případně můžu řešení rovnice aproximovat a opět počítat ručně, je-li to možné. | | |
Použití programu po vypočtení příkladu ručně. |
Celý příklad spočtu ručně a pak kontrola pomocí matematického programu | | |